zondag 16 maart 2014

3-2

Vanavond wil ik jullie een update geven van het sportieve leven hier op de compound. Dat sportieve leven start natuurlijk in mijn verblijf waar ik via de televisie vele sportkanalen kan bereiken. De Olympische Spelen zijn via 3 zenders doorgekomen en gisterenavond heb ik heerlijk live kunnen genieten van Vitesse tegen PSV. Dit keer gelukkig niet met Arabisch commentaar, maar gewoon een Engelse verslaggever. Wel dezelfde als die van de Olympische Spelen. Alleen dit keer niet "That must be his proud parents" toen de ouders van Locadia in beeld kwamen en ook geen "My goodness me" toen Ibarra aan Depay een echte Jan Wouters uitdeelde. Wel genoten van de wedstrijd, maar dat zullen jullie wel begrijpen :-)

De sportfaciliteiten op de compound zijn inmiddels klaar. Bijgaand wat foto's van wat er hier allemaal mogelijk is. We hebben 2 buitenzwembaden, een binnenzwembad, een bowlingbaan, een spinninghal, 2 fitnessruimtes, een voetbalveld, een running track, 2 basketbalvelden, 2 tennisbanen, 2 badmintonbanen, een pingpongtafel, 5 squashbanen, 2 sauna's (eentje voor de dames en eentje voor de heren) en 2 bubbelbaden (eentje voor de dames en eentje voor de heren). En dan ben ik vast nog wat vergeten.
Je kunt merken dat het allemaal met de beste bedoelingen is opgezet, maar dat eigenlijk net de puntjes op de i soms gemist worden. Voorbeelden. Er zijn twee mooie badmintonbanen, maar de muren zijn shuttlekleurig en de banen eigenlijk spekglad. En daarnaast, maar dat kennen we ook uit Nederland (nietwaar badmintoncollega's uit IJsselstein?), de blowers blazen recht over de baan heen. De ornamenten rond de bubbelbaden gaan al roesten. Het binnenbad is mooi van opzet, maar het randje om het bad heen spiegel-spekglad als het nat is. Het bad is deze week dan ook 4 dagen dicht omdat er iets van een coating overheen aangebracht moet worden. Laten we het houden op kinderziektes, gaat allemaal goed komen. En we zijn er blij mee, want alles wat binnen is, is volledig airconditioned. En er is dus voor elk wat wils, we kunnen ons uitleven.
Laatst bleek het binnenbad twee dagen onvoorzien dicht te zijn vanwege iets van een "biochemical contamination". Met andere woorden...er had er eentje zitten kleien in het zwembad! Kan natuurlijk gewoon van een kleine smurf zijn geweest die dacht "wat een lekkere grote pot" of van iemand met de gedachte "someone else will pick it up". Goed, we zwemmen weer en zijn er niet ziek van geworden.
Zelf tracht ik mijn badmintonvaardigheden op peil te houden en, ik zal het zelf maar even zeggen, dat kost niet zo veel moeite. Er is hier een collega van ongeveer gelijk niveau (althans toen we begonnen, hij leert snel bij en mijn leercurve gaat vals plat naar beneden) en we spelen alleraardigst samen. Wel last van een relatieve warme hal en ijle lucht, waardoor de shuttles supersnel worden en je gemakkelijk de ballen achterin uitslaat. Ja, ja, hoor ik ze in Nederland denken, oh-en kan ie ook nog steeds (en dat zonder bar).
Ik heb laatst ook voor het eerst van mijn leven eens geprobeerd te squashen, maar dat leverde een gat in het dak op en een bal die door dat gat verdwenen is. Geen succes. Ik ga binnenkort maar eens voetballen. Iedere dinsdagavond is er wedstrijd tussen mensen van ons consortium. Een hele leuke mix uit het totale team is te bewonderen. De keeper een Argentijn die zelfs ooit nog eens met Maradonna heeft gespeeld. Kun je nagaan waar Maradonna de verkeerde weg is ingeslagen. Alle nationaliteiten door elkaar heen. Op maandag wordt er gebasketbald, de favoriete sport van de Spanjaarden. Ook een sport waaraan alleen mensen uit het consortium deelnemen. Ook daar zal ik eens proberen een balletje mee te gaan gooien. Ben ik wel aan Bart en Joost verplicht.
Sport verbroedert!!

groetjes.


Badmintonbanen met rising star collega Giusti
 
 


 Voetbalveld met daarboven running track




Tennisbanen en basketbalvelden
 
 

 
Binnenzwembad

4 opmerkingen:

  1. jeutje Bas...die foto's van de sportfaciliteiten zien er tip top uit!
    wel heel grappig om dan je verhaal erbij te lezen dat er nog wel wat 'bugs' zijn :)
    dank voor je update - altijd leuk om te lezen...ook over het riool enzo...tsss...raar he dan wonen we naast elkaar en mis ik gewoon helemaal dat verhaal
    niet dat ik het heel erg mis om rioolverhalen te horen hoor, maar toch :)
    succes daar en tot in juni!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot in juni. Ik hoorde vandaag dat ik bij het uitbreken van de rioolpijp bijna door de muur ben heengegaan, Thijs zijn kamer in.... Had ik bijna nog een andere afvoer gehad :-)

      Verwijderen
  2. Hé Bas,
    Dat is een tijd geleden.
    Hettie attendeerde me op jouw blog. Erg leuk om te lezen en het lijkt me een imposant projectje wat jullie daar aan het uitvoeren zijn. Wij zijn de afgelopen jaren twee keer in Dubai geweest, dus we hebben iets van herkenning, maar Riyadh is volgens mij nog wel even andere koek.
    Ik blijf je volgen en hoop je over een tijdje weer eens live te spreken.
    Groeten van Marion,
    André Helderman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi André en Marion,

    Dat is inderdaad een tijd geleden. Ik had reeds vernomen dat er weer contact is. Erg leuk en ik hoop dat we elkaar binnenkort weer gaan ontmoeten. Gaat trouwens nog wel even duren, want ik ben pas weer in juni in Nederland. Voorlopig nog even zandhappen, binnenkort komt Hettie met de mannen naar Dubai, een weekje vakantie. Ik kijk er al naar uit.

    groetjes Bas.

    BeantwoordenVerwijderen