vrijdag 14 februari 2014

week 5

Hallo trouwe volgers,

Daar ben ik weer. Allereerst dank aan allen die op de een of andere wijze reageren, hetzij via deze blog of via mijn e-mailadres. Ik merk aan het aantal hits dat er zich een vaste groep lezers aan het vormen is. Leuk voor mij om te weten. Ik merk dat het schrijven voor mij relativerend werkt. En iedere keer weer constateer ik dat de tijd voorbij vliegt. Morgen alweer "maandag", voelt ook echt als maandag. Op zich zijn de "maandagen" en "dinsdagen" de rustige dagen, en de "woensdagen", "donderdagen" en "vrijdagen" zeer hectisch. En vervolgens raak ik standaard in de knoop, want vrijdag is nu eenmaal de laatste werkdag van de week en niet zaterdag. Dus helemaal gewend ben ik nog niet.
Vandeweek is hier op de compound een Burger King geopend. Geweldig. Hello sir? Welcome sir? How are you sir? Wat een geseur. Voor de vorm :-) even langsgeweest en een ijsje besteld, 7 SAR , geen geld, €1,40. Joost, het was een smartie-soft-ijsje. Was wel lachen, want die gast achter de balie wist niet hoe het apparaat werkte. Soft-ijs maken ze hier door een blok ijs, zoiets als Hertog ijs, door een blender heen te jagen. En ja hoor, eerst natuurlijk de smarties toevoegen, kun je ze in ieder geval niet meer als zodanig herkennen na de haksessie. Het mooiste was dat die gast de blender uit het ijs haalde terwijl ie nog aanstond en dus vervolgens helemaal onder de spetters zat. Thank you sir. Was wel een grote hoeveelheid ijs en dan ook nog met een superdeluxe ijsschep, die is in Nederland alleen al €1,40 waard. Goed, lekker gesmikkeld, brain freeze gehad.
Ook hier zijn de olympische spelen losgebarsten. In Saudi Arabië zelf leeft dat niet zo, wat leeft er hier eigenlijk wel? Bij ons Nederlanders natuurlijk wel. Dat WIJ al heel snel een gouden plak hadden hebben we natuurlijk iedereen laten weten. Maar vandeweek ook de Koreanen gefeliciteerd toen zij bij de dames een gouden plak scoorden. Sven heb ik 's avonds alleen in de samenvatting gezien. Met een Amerikaan als commentator. Fantastisch, hij ging helemaal uitleggen wat de bedoeling van de sport was. Hij was goed voorbereid, want hij wist te vertellen dat Kremer een debacle meegemaakt had 4 jaren geleden. Maar na de finish was hij bijzonder lovend over de pretaties van ONZE beer. En toen er een beeld kwam van de tribune met Willem en Max erop wist hij te melden "they must be his parents"!! De sprintafstanden hebben we live kunnen zien, althans de finale van de tweede run van de 500 m en de 1000 m bij de heren. 1000 m dames werd hier niet uitgezonden. Ook over de heren was dezelfde Amerikaanse commentator heel lovend. "Superb Mitchell Moelder". En ja hoor, toen even later de camera Willem en Max in beeld bracht, dezelfde opmerking "that must be his proud parents". Gekke lui die Amerikanen of zou Willem zich beter als koning kunnen kleden?
Overigens vind ik het van een grote toekomstvisie getuigen van degene die ooit in het verleden het tweemans rodelen bedacht heeft, dat juist deze sport in Rusland zo mooi past. Mannen in nauwsluitende pakken boven op elkaar op een sleetje, geweldig. How teasing voor de Russen. Als "vrijgezellen" hier in Riyadh kijken we reikhalzend uit naar het moment dat het mixed rodelen geïntroduceerd wordt, met alle mooie subvarianten vandien. Zou toch geweldig zijn, de missionarisafdaling, de spooningsessie, de Labrador-heat of de soixantneufklasse. Een sport die zelf tot een hoogtepunt komt, mooier kan toch niet?

Tot volgende week.

Lekker ijsje en ja het was koud, jas en trui aan.
 

4 opmerkingen:

  1. hahaha lekker ijsje ik ben jaloers. :)

    Groetjes Joost

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt steeds leuker op de compound! Wij zitten hier maar met zo'n saaie Kwaletaria!
    Alhoewel Joost en ik heerlijk en gezellig gegeten hebben bij de Italiaan in het stadje.
    Daar was trouwens ook ijs!
    Wij hebben het hotel even bekeken. Daar kunnen Joost en ik wel aan wennen. Zullen morgen de andere twee inlichten.

    Liefs, Hettie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ziet er niet verkeerd uit hè, dat hotelletje in Dubai?
      Het blijft natuurlijk wel behelpen hier op de compound, want jullie zijn er niet. Deze week gaat ook de bowlingbaan open. Kost wel een kapitaal, SAR25 oftewel 5 Euri :-)

      Verwijderen