zaterdag 30 augustus 2014

6-1 vakantie weer voorbij

Hoi allemaal,

Een aantal weken verder, de zomer bijna voorbij en daar ben ik weer. Eventjes er lekker tussenuit geweest. 2 weekjes Schotland, 2 weekjes thuis en ik ben helemaal bijgekomen. Was ook wel nodig. Genieten van de aanwezigheid van het gezin en ik hoop dat ze ook van mij genoten hebben :-).
In Schotland lekker gewandeld én gevist. Met bijzonder goed resultaat. Vanaf de kant zo'n 65 makrelen, 4 hondshaaien, 2 kabeljauwtjes, 1 zeeforel, een stuk of wat polak, een flinke krab en 75 kilo wier binnengehaald. Daarnaast duizend midgies verpletterd en door nog zo'n 10 miljoen broertjes en zusjes daarvan aangevallen. Ik krijg er al weer jeuk van, brrrr. Het verblijf was prima, een mooi land en als je wat meeneemt om die kleine rotbeestjes onder controle te houden, dan is het verblijf aangenaam. Als ervaren bergwandelaars hebben we natuurlijk ook de Ben Nevis (hoogste berg van GB) beklommen, die lag in onze achtertuin en mochten we natuurlijk niet overslaan. 5 dagen erna kon ik weer normaal lopen. Goeiedag wat een aanslag op spieren en gewrichten. Gelukkig hadden ook de mannen er last van, zodat Hettie en ik het niet helemaal aan de naderende 50 toe hoefden te schrijven.
Een van de meest aangename ervaringen dit jaar was wel de temperatuur. Pakweg 30 graden koeler dan hier en dat beviel me uitermate goed. Kortom, prima weer. Niet een dag helemaal droog, maar zoals ze in die contreien plegen te zeggen "If you don't like the weather, wait 10 minutes". En zo is het echt.

Bij terugkomst in Riyadh was de stad in zijn oude doen teruggekeerd. De Ramadan al ruim voorbij, de vakanties ook, de dagelijkse files weer terug en de restaurantjes om 's middags te kunnen lunchen, weer open. De koffie/lunchruimtes op het werk zijn weer opgeheven en eenieder nuttigt weer een en ander achter zijn bureau.
Voor de collega's die hun gezinnen wilden laten overkomen en daar al sinds vorig najaar naar uitkeken, zijn eindelijk betere tijden aangebroken. Dat wil zeggen, de gezinnen zijn er. Nu maar hopen dat ze allemaal hun draai weten te vinden. Alleen hier heen gaan is een hele stap, maar met je gezin vertrekken is een paar stappen extra. De kleine smurfen vinden hun draai wel, maar voor de eega's lijkt het mij een stuk lastiger.
Het weer hier is nog steeds ongekend heet, alhoewel het ergste er inmiddels af lijkt te zijn. 2 weken geleden werd de piek van 45 graden bereikt, inmiddels zit het weer op 43 en de vooruitzichten zakken naar de 40. Het heeft hier onlangs ook nog eventjes geregend en volgens een van onze chauffeurs was dat een absolute zeldzaamheid...regen in augustus...zoiets als een witte kerst bij ons. Er zijn de laatste tijd wel meer wolken en daaraan kun je de aankomende verandering van het seizoen zien aankomen. In juni en juli waren alle dagen steevast wolkenloos. Vandeweek passeerde 's avonds ook nog een zandstormpje. Zomaar ineens gierde de wind om mijn flat en aangezien ik nog in de regenmood van Nederland zat en het binnenshuis koel was door de airco, had ik zowaar een herfststorm-beleving. De ochtend erop echter weer zonnig en al weer 33 graden bij zonsopkomst.

Dat was hem weer voor deze week. Bijgaand nog wat plaatjes van de afgelopen periode.
Tot volgende week.

Temperaturen van de afgelopen week, vanaf 24-08: 43-42-43-43-43-44-42.

Billboard-reclame tijdens Ramadan
 
Vakantie in Schotland
 
Het Falkirk-wheel bij Glasgow - een bijzondere sluis
 
Ondergaande zon
 
Riyadh by night - Northern Ringroad
 
Sunset
 
Sunrise - jammer van die pokkeboom voor mijn raam
 
 
 
 
 


2 opmerkingen:

  1. Ja hoor Bas wij hebben "best wel" genoten van je aanwezigheid. Het is hier nu weer erg stil, te fris en ook een pietsie te serieus thuis! :)

    Beetje nazomer zouden we wel kunnen gebruiken hier!

    Liefs, Hettie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Het,

      Binnenkort ben ik er weer voor een visum renewal.
      Bart is natuurlijk weg, dat scheelt veel geluid.

      Liefs Bas.

      Verwijderen