zaterdag 30 november 2013

week 5

Week 5 zit er op. Dat betekent...over de helft van periode 1.

Zo heel erg veel nieuws heb ik niet deze keer, vandaar wat sfeerplaatjes van de omgeving. Nou ja sfeer. Het zwembad was tot mijn grote "verrassing" helemaal leeg en er werd druk aan gewerkt. Dus niets lekker in de zon liggen afgelopen vrijdag. Alleen maar stof en geluid van graafmachines. Het zwembad blijkt nog niet af, het wordt nog beter. De afgelopen week is er onderwaterverlichting geplaatst (de stroomdraden hingen al een tijdje in het water), voor nog meer sfeer tijdens de donkere avonden. Tevens zijn er palmbomen bijgeplaatst, het grind vervangen door grasmatten en de bodem nog een keertje gecoat. In het vak naast het zwembad komt nog iets van een poedelplaats o.i.d. dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Afgelopen donderdag hebben we op de compound een thanks-giving-diner gehad. In Nederland doen we daar niet zo veel aan, maar voor met name de Amerikaanse ex-patters, is dat een echte feestdag. Erg veel verschil met normaal was er niet, we konden echter nu ook buiten zitten, er was meer keuze om te eten (een overvloed aan stoofvlees) en je betaalde 2 keer zo veel als normaal. De opkomst was genoeg om het gezellig te doen laten zijn. Het grappige was wel dat je na afloop moeders met kinderen in hun grote Superban, Chrevolet Yukon of Ford Expedition zag stappen om er 2 straten verder mee te rijden en weer uit te stappen...thuis.
Komende week hebben we hier een kerstviering, jawel, het is al zover. Op vrijdagmiddag voor de kids en vrijdagavond, alleen voor volwassenen...een nice and naugthy party. We zijn benieuwd, ik ga in mijn korte broek...nice enough en jaja...alle knoopjes van de polo open...naughty enough :-). Of was het nou omgekeerd? Er wordt hier in ieder geval wel wat georganiseerd om een beetje leven in de alcoholloze brouwerij te krijgen.

Dan nog een laatste nieuwtje. Ik heb mezelf vereeuwigd in het kantoorpand. Ik liet vanochtend een volle beker koffie uit mijn handen glippen. Een gigantische t-zooi was het gevolg, met op de muur, jawel, een originele RWS-koffievlek. Ik ben het nog niet verleerd. Helpen opruimen was niet de bedoeling. Dit onder het Saudische motto "someone else will pick it up" (statement van onze chauffeur). Het blijft apart!



Tot volgende week.


Zonsondergang op de compound


Nog een plaatje dat vorige week niet wilde lukken....
het diepzee-aquarium in de Dubai Mall.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Bas

    Geniet nog maar van de aangename temperatuur. Straks als je in nederland ben is het afzien. groetjes van Jose

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jose,

      Ik zie het op de weersvoorspelling. Dat wordt 3 winterjassen aan.

      groetjes Bas.

      Verwijderen